Göteborg tur och retur!

Kom hem från Gbg för en liten stund sen. Herregud vilken underbar resa det var.
Vi åkte i förstaklass med X2000 från flemingsberg klockan 9.15 i lördags. 3 timmar och en frukostbricka senare var vi i Göteborg. Vi fick lite problem med att hittahotellet men efter en liten vandring längs Avenyn hittade vi det. Swea Hof. Ett 5-stjärnit hotell där vi tilldelades ett rum på högsta våningen. När vi såg rummet blev vi lite besvikna. Det var ingen svit som vi hade blivit lovade. Men ett telefonsamtal senare till receptionen bar det av att hämta nycklarna till ett annat rum eftersom vi var besvinka. Och jag skojar inte, när jag klev in i det nya rummet, eller om man ska kalla det lägenheten så blev jag helt paff. Den var så fin så det var inte sant. Hotellets bästa rum, det kan jag hålla med om! :)
Efter en liten bensträckare i den himmelska sängen så bar det ner på stan för shopping och middag. Vi strosade runt på Göteborgs smågator ända tills magarna började skrika. Då gick vi till en Thairestaurang. Där fick man fick äta så mycket man ville för bara 145 :- Vi stannade tills magarna nästan sprack. Innan vi återvände till hotellet tog vi en kvällspromenad i den vackert fallande snön. Som synd var hade jag mina hala Vagabond skor.
Väl tillbaka på hotellet tog alla tre en varsin varmdusch och tvättade sig med 1000 kronors produkter. Efter den jättesköna duschen kröp jag ner bredvid Niels i våran jättestora dubbelsäng och tittade på Shrek 3 tre gånger om.
Jag ville verkligen inte somna för jag har aldrig legat i en skönare säng än den där. Man ville ju inte sova bort ögonblicket. ^^
På morgonen, efter en skön sömn gick Niels och Pia ner och åt den garanterat goda frukosten. Jag orkade inte följa med för jag ville ligga kvar i sängen. När jag hade somnat igen kom dom tillbaka och min älskling hade med sig en frukostbricka med allt man kan tänka sig till god frukost på den. Du är så söt honey <3
Efter det fixade vi oss och gick ner på stan lite innan tåget gick. Fick en jättefin sjal av Pia :) Tack!
13.12 gick tåget mot stockholm. Förstaklass igen :) lyssnade på min jättenya och jättebra mp3 hela vägen så resan gick jättesnabbt.
Och nu sitter jag här, tillbaka i verkligheten hemma hos Niels med resterna av chipsen från i fredags och lyssnar på när han spelar "Det tändas tusen juleljus" på elgitarr.
VIll bara säga, åter igen, att min helg har varit underbar!
 
Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0